2007-01-22

En historia

Ok, det är snart en månad sen senaste postningen, så här kommer en historia:

En psykiater besökte ett norskt mentalsjukhus och frågade en
patient:

-"Hur hamnade du här? På vilket vis är du sjuk?"

Han fick det här svaret:

-"Jo, allt började när jag gifte mej, jag antar att jag aldrig
borde ha gjort det. Jag gifte mej med en änka som hade en vuxen
dotter som då blev min styvdotter. Min pappa kom på besök, blev
kär i min styvdotter och gifte sej med henne. Så då blev min
styvdotter också min styvmamma.

Så småningom födde min fru en son, som naturligtvis blev min
pappas svåger, eftersom han är halvbror till min styvdotter,
som är gift med min pappa. Som jag berättade för dej blev min
styvdotter min styvmamma när hon gifte sej med pappa. Och
eftersom min son är bror till min styvmamma, blev han också min
morbror.

Som du vet är min fru min styvmormor eftersom hon är min
styvmors mor. Glöm inte att min styvmor är min styvdotter. Och
kom ihåg att jag är min frus barnbarn. Men stilla dej en liten
stund till. Du förstår, eftersom jag är gift med min styvmormor
är jag inte bara min frus barnbarn och make utan också min egen
morfar.

Kan du förstå nu varför jag hamnade på det här stället..?"

0 kommentarer: