2007-02-10

Andra omgången

En av de tre låtar jag var intresserad av gick vidare - Marie Lindberg. Två av låtarna som gått vidare låter nästan likadant, Jessica Andersson och Cosmo4. Cosmo4 låter dessutom rippad från en gammal låt som jag hört för många år sen, minst 10. "Um boppa weyo-eo wum wapayo", typ.

Edit: Om någon känner igen mitt försök till att återskapa den melodisnutten eller på annat sätt känner igen låten, skriv en kommentar

Mellantidsunderhållningen var smålustig, och Christians Jessica-outfit var riktigt vidrig.
Schlagersagan är bra idag också.

De jag hoppas på: Ark och Jimmy Jansson till final och Marie och Jessica till andra chansen.

1 kommentarer:

Bluemaple Tree sa...

Just det! Jag var säker på att jag hade hört Cosmo4's låt förrut... den var så himla lik nån annan låt, men kunde inte komma på vilken.