2006-11-16

Pakistan och våldtäkter

Ni som hoppas på ett inlägg som utmålar pakistanier som våldtäktsmän kan sluta läsa nu.

Jag läste just i VLTs pappersupplaga att Pakistan numera klassar våldtäkt som ett "vanligt" brott, som alltså kan utredas på vanligt sätt och att kvinnan därmed slipper ha fyra manliga vittnen för att inte riskera att själv åtalas för äktenskapsbrott. (Vilken lång mening det blev)

När jag sen letar efter en länk till artikeln på nätet är det närmsta jag kommer en artikel i GP om förra gången regeringen la fram sitt förslag om lagändring.

Äntligen. Vilken våldtäktsman är så slarvig att han våldtar en kvinna där det finns risk att han blir påkommen på ett sådant sätt att fyra - inte en eller två, utan fyra - män kan säga att han gjort det? Nej, häng upp honom i kulorna till allmän bespottning.

Edit: Strax efter att jag postade hittade jag en artikel i SvD om det.

0 kommentarer: